Elektronický průvodce Ostrovem Korfu – cestopis 2009 – Agios Stefanos

Pátek 17.7. – den šestý – autem přes Pantokrator  na jih

Poslední motorizovaný den vyrážíme k jihu. Ráno nejprve zajedeme na nejvyšší horu ostrova Pantokrator. Tady je les anténních stožárů a malý klášter obývaný jedním mnichem. Máme na něj štěstí, dokonce se nám podaří si ho párkrát vyfotit, na rozdíl od klášterního kostela, kde se bohužel fotit nesmí. Alespoň nám tedy prohlídku podmalovávají zajímavé nápěvy které sice nejsou na živo, ale úžasně dotvářejí atmosféru. Z Pantokrátoru sjedeme úzkou silnicí plnou ostrých zatáček až k moři a po severovýchodní straně ostrova pokračujeme k hlavnímu městu. Tomu se ale snažíme vyhnout kvůli zácpám. Zdejší značení však není žádný zázrak a tak se vyhneme jen centru na třetí pokus. Aspoň že tak.
     Pod Kerkyrou zabočíme vpravo do vesničky Kinopiastes na lehký oběd a kávu, resp. frapé. Pak se přemístíme k zámečku císařovny Sissy Achillionu, kde se opět rozdělíme. Jarek s Naďou si jdou prohlédnout zámeček a my s Lenkou se vydáme pátrat po zdejší návsi s kašnou, kde prý rakouská císařovna Sissi ráda sedávala a rozprávěla s místními. Nakonec sice neuspějeme, zato nafotíme pár pěkných uliček. Pak pokračujeme dál na jih ke slanému jezeru Korission. Tady se nejprve párkrát vykoupeme v moři a pak se vydáme do písečných dun lemujících jižní okraj jezera. Je to tu skoro jak na poušti.
    Pomalu se blíží večer a tak je čas na pořádnou večeři. Víc už toho autem nestihneme a musíme pomýšlet na návrat. Máme to jen tak tak, lépe řečeno máme chvilku zpoždění. Posledních pár km už dojíždíme za tmy. Naštěstí jsme v Řecku, takže se tu z pár minut nestřílí. Odevzdáme auto a po sklence na dobrou noc jdeme spát.